Jan Pawel 2 Gniezno
Św. Jan Paweł 2 w Gnieźnie, 1979 r. – Wikipedia

W sobotę 2 czerwca 1979 o godz. 10.07 samolot z Janem Pawłem II na pokładzie wylądował na lotnisku Okęcie. Oficjalne powitanie, wizyta w katedrze, a następnie w Belwederze u szefa partii Edwarda Gierka. Tego samego dnia po południu, pośród wiwatującego tłumu, papież przybył odkrytym samochodem na stołeczny plac Zwycięstwa (plac Piłsudskiego). Padły słynne później słowa:

Wołam, ja, syn polskiej ziemi, a zarazem ja, Jan Paweł II, papież. Wołam z całej głębi tego Tysiąclecia, wołam w przeddzień Święta Zesłania, wołam wraz z wami wszystkimi: Niech zstąpi Duch Twój! Niech zstąpi Duch Twój i odnowi oblicze ziemi. Tej ziemi!

Ostatnie dwa zdania tego wezwania stały się jednym z pierwszych haseł powstałej rok później „Solidarności”. Słowa te miały dwa symboliczne znaczenia:

Polityczne: Chodziło tu o wezwanie do walki o zmianę ustroju z totalitarnego na demokratyczny.

Duchowe: Papież nawoływał również do nawrócenia się.

W dzisiejszym dniu słowa te mają wyjątkowe znaczenie. Niemal 37 lat po ich wypowiedzeniu, Polska odradza się naprawdę rządzona przez Polaków i dla Polaków tak naprawdę po raz pierwszy po roku 1939. Czuć powiew Ducha Świętego oraz nadziei na lepsze zmiany, które będą wreszcie służyły kolejnym pokoleniom.

Święty Jan Paweł 2 życie swoje zawierzył Maryi Dziewicy i był prowadzony przez Ducha Świętego, aż do dnia własnego pogrzebu, w którym Duch Święty zamknął księgę jego życia.

Duchu Święty,

Prosimy Ciebie pokornie, prowadź życie każdego z nas a Święty Jan Paweł 2 niech będzie dla nas wzorem do naśladowania.

Amen.

Jan Charbel

Skomentuj

